Відсутність достатньої кількості паркувальних місць в центральних районах більшості українських міст – проблема, яка росте з кожним роком. У Києві розглядають три концепції подолання заторів і всі вони стосуються нової інфраструктури:

  1. Транспортне кільце планують побудувати в радіусі двох кілометрів від центру столиці.
  2. Велика розв’язка в межах Кільцевої дороги на Столичному шосе.
  3. Зведення підземних паркінгів в центрі міста.

Як показує європейська практика, найкращим способом вирішення питання автомобільної завантаженості міських вулиць є розвиток інфраструктури багаторівневих паркінгів, як підземних, так і наземних, що дозволяє будь-якому місту в короткі терміни збільшити кількість паркувальних місць, а інвесторам – вигідно вкласти капітал в перспективний напрямок комерційної нерухомості.

Багаторівневі автостоянки і багатоповерхові гаражі часто розміщуються по сусідству з об’єктами з масовим перебуванням людей. Це, і торгово-розважальні центри, і бізнес-центри, і висотні житлові будівлі, і багато ін. Працездатність системи пожежної сигналізації на таких об’єктах має величезне значення. Пожежа на такого роду об’єктах поширюється дуже швидко і масштаб пожежі може бути величезний, наприклад, в 2018 році, в британському Ліверпулі пожежа від однієї машини, що загорілася швидко перекинулась на весь багаторівневий паркінг, на якому знаходилося 1400 автомобілів. Дивом обійшлося без жертв!

Вибір пожежного сповіщувача для застосування на багаторівневих автостоянках нерідко заводить в глухий кут проектувальника, оскільки в паркінгах, особливо відкритого типу, присутні ряд факторів, що ускладнюють роботу пожежного сповіщувача. Автомобільні вихлопи, повітряні потоки, наявність пилу і вологи, низькі температури навколишнього середовища в зимовий період ускладнюють роботу традиційних точкових пожежних сповіщувачів, що надалі може викликати помилкові спрацювання сповіщувачів або вихід їх з ладу.

Ідеальним рішенням для протипожежного захисту багаторівневих паркінгів є  лінійний тепловий сповіщувач, званий ще термокабелем. Конструктивно традиційний термокабель складається з двох ідентичних провідників зі сталі довжиною до 2 км, ізольованих по всій довжині термочутливим полімером в захисній оболонці, звитих по довжині. При його нагріванні до температури спрацьовування термочутливий полімер плавиться, провідники замикаються, змінюється опір кола, за рахунок чого можна знайти осередок.

За минулі десятиліття термокабель від компанії Protectowire (США) значно просунувся в спектрі використовуваних технологій і матеріалів. Залежно від типу термочутливого полімеру може бути отримана температура спрацювання термокабелю рівна 57°С, 68°С, 78°С, 88°С, 105°С, 138°С, 180°С і навіть 260°С .

Сповіщувачі Protectowire серії CTI додатково дозволяють контролювати температуру сповіщувача в будь-який момент, і в будь-якій точці сповіщувача. Так, як провідники сповіщувача типу CTI покриті міддю і константаном, при їх замиканні утворюється термопара і в інтерфейсному модулі CTM-530 вимірюється температура в точці замикання, що дозволяє виключати помилкові спрацьовування при замиканні сповіщувача в результаті механічного пошкодження сповіщувача. При досягненні температури спрацьовування сповіщувача формується сигнал «Пожежа». При температурі нижче порога температури спрацьовування – формується сигнал «Коротке замикання», що виключає помилкові спрацьовування при замиканні провідників в результаті механічного пошкодження ізоляції.

Було б неправильно думати, що лінійний тепловий пожежний сповіщувач з будь-яких матеріалів забезпечує надійну роботу протягом тривалого часу в будь-яких умовах експлуатації, тип сповіщувача, матеріал його захисної оболонки і навіть спосіб його кріплення повинні відповідати умовам експлуатації. В іншому випадку можливі помилкові спрацьовування або відмови сповіщувача, що призводить до істотних додаткових матеріальних витрат. Наприклад, застосування сповіщувача в оболонці, що має слабку або взагалі не має стійкість до УФ випромінювання призведе надалі до погіршення працездатності сповіщувача і виходу системи з ладу в цілому. Якщо зовнішня оболонка сповіщувача НЕ вогнестійка, в такому випадку сам сповіщувач може бути причиною розповсюдження пожежі по всій своїй довжині.

Для захисту багаторівневих паркінгів і гаражів найкраще підходить сповіщувач з  фторполімерною оболонкою серії XCR або CTI – X, які мають абсолютну стійкість до УФ випромінювання, а також забезпечують працездатність навіть в екстремально низьких температурах до -60°С.

Основні переваги застосування сповіщувачів Protectowire для багаторівневих паркінгів і гаражів:

  • Термін служби більше 25 років;
  • Вогнестійка і вологостійка оболонка з ПВХ для сповіщувачів серії ЕРС і CTI;
  • Вогнестійка і вологостійка оболонка, зі зниженим димо- і газо-виділенням з фторполімеру для сповіщувачів серії XCR і CTI-X;
  • Задана температура спрацьовування на всій довжині до 2 км;
  • Висока стійкість до вологості, пилу, низьких температур і хімічних реагентів;
  • Простий в монтажі та налагодженні;
  • Економічний, ніяких витрат по експлуатації;
  • Відсутність помилкових спрацювань;
  • При необхідності розширення просто додається до системи.
Recent Posts